Wednesday 14 August 2013

peraktikal praktis praktik



wuhoooo! tetibe nak update entry pulak kan . mungkin mood pon tak brape nak betol . suppose to be gua punya blog adalah official blog untuk giveaway, segmen dan yg sewaktu dengannya lah. sebenonye boring nie. dan disebabkan itu, aku nak cite sikit pasal praktikal .
 
gua praktikal kat pejabat mara daerah jempol. sebelum nie tak tau pon kat sini ada pejabat mara . mungkin rezeki kat sini kot . last minit ayah bgtau kat tempat aku ada pejabat mara. so, aku dengan cepat pantas dan efisyen nye anto surat kat mara . at first aku call dorang dulu , pastu die cakap kena mohon melalui HQ. so, aku pon anto lah . lambat jugak dapat feedback. last2 kena call . da confirm dapat, pastu dok jenuh pulak dorang anto reply form . aigoooo . lambattt tahu . pastu masa dah abes final exam baru dapat suratnye . yeyyy! happy! haha . aku start praktikal 5 Ogos haritu . nebes jugak memula . sekarang nie dah okay . tengah cuba untuk membecokkan kembali mulut aku yang nampak seperti pendiam kebelakangan nie . haha . praktikal kat sini okay. tapi buat masa sekarang banyak sangat masa terluang. sebab keje pon tak banyak so banyak habeskan masa depan komputer . kat sini tak ramai pon pekerja . masuk aku ada 4 orang. abg adha, kak ani dengan muiz. ha, sikit kan. Muiz tu pon budak praktikal jugak, budak UNIMAP amek kos international bisnes tak salah aku . tapii minggu depan die da abes praktikall . tinggal la gua bersendirian. sobsobsob. meh usha gamba kat bawah . nak tunjuk la bangunan tempat aku keje kan . aicehhh, BANGUNAN tu , mcm bertingkat tingkat pulak kan . wahaha


 
mintak maap la gambo tak bpe nak beso . nie pon aku rembat dari pakcik google . pejabat aku kat tingkat atas . banyak la usahawan melayu yang niaga kat dalam bangunan nie . ada kedai jahit baju, cyber cafe, insurans, kedai untuk haji and umrah etc. hari nie sunyi sepi , sebab tak banyak kedai yang bukak lagi . sebab masih dalam mood raya kot . minggu depan maybe meriah balek. kedai makan pon bukak minggu depan. setakat nie aku tau benda basic lah . macam potostet, fax, jawab call. btw, abg adha cakap minggu depan mungkin bz sikit, sebab mara ada buat temuduga untuk sewa premis . and and banyak jemputan rumah terbuka. tak salah aku, pejabat kiteorang pon nak buat jamuan raya. yeayyy! makang freeee . hihhihihihihi .
 
* ada lagi 19 minggu untuk praktikal . mampu ? kehkehkeh
* maaf untuk penggunaan aku @ gua untuk orang yg lebih dewasa ^^
 

No comments:

Post a Comment