Tuesday 13 August 2013

Contest Raya by elynnShazlin

 



hye, hye, hye uolssss . tangan pantas menaip sambil bibir tersenyum senyum . jangan ingat aku gile pulak ek . senyum sensorang depan PC. sebenonye, tengah takde keje nie . so, aku amek kesempatan nie untuk join contest yang dianjurkan oleh elyn . contest raya terindah saya!! hihihi. da nama pon raya terindah kan? haruslah bercerita pasal raya. dari A-Z kena raya aje, taleh masuk bab2 laen ha . nanti kena babab .

raya tahun nie macam raya2 taun yang lepas2 jugak . just tanpa kehadiran akak yang second . sebab die beraya rumah mentua. haruslah gilir2kan . kang tak pasal2 bergaduh dua laki bini, padahal pasal nak balek raya aje pon . pagi tu macam bese lah, salam2, bermaaf maafan. then, sesi tangkap2 gambo berlangsung dengan jayanya. terima kasih suma yang terlibat kerana memberi kerjasama yang sangat baik. hahaha.

lepass tu dalam tengah hari kiteorang gerak balek kampung ayah. dekat je dengan rumah kiteorang. amek masa lebih kurang 45 minit untuk sampai. rumah aku kat serting, kampung pulak kat terachi,kuala pilah. ha, dekat kan . tapi kiteorang berlima je yang pegi, adik2 aku lagi dua orang tu tak dapat ikot, sebab kete tak muat. nnt laa, aku buat proposal suruh ayah aku beli bas. senang kan. bukan takat adik beradik aje, jiran sebelah2 rumah aku pon kalo ada yang nak ikot pon takde hal la tu. hihi. lepak sana lebih kurang dalam 3 jam macam tu lah. kat sana sempat la jumpa paktam aku yang duduk kedah, busu aku yang duduk johor. sukee, sebab dah lama tak jumpa dorang.

raya kedua pulak pergi rumah abang mak aku and kakak ayah aku kat rokan. kira paklong and maklong aku lah. sebelum terjah rumah die, family aku singgah kubur wan(nenek) aku duluu. pastu terus gerak rumah paklong aku. sampai sana tengok pakcu aku dah sampai, dorang tengah masak2. aku pon tolong2 la sikit, tolong buang taik ikan bilis! muahahaah. senang je keje aku kan . hahaha . menu paling superb a.k.a wallahhhh ialah lauk gulai nangka  . makk oiii , peberet gua tu wehh . makan sampai kenyang, pastu aku gerak kat rumah maklong aku pulak. dekat je, sebab area yang sama. sampai sana aku telan mee goreng pulak. bapaknyee aku makan banyak! ade kesah? wakakakaa.

raya ketiga tak g memana, kiteorang lepak kat rumah je. sebabb kan, nak tunggu akak aku balek! tak sabo nak jumpa irwan dengan kimi sebenonyee . hihihhi . petang tu kami diterjah oleh adik2, dan akak makkk. ponoh satu rumahhh . datang tak call, so, makan je la apa yang ada jawabnyeee.

raya keempatt kiteorang berjalan rumah dorang pulak, membalas kunjungan lah kiranya nye. wajib ikot nie, sebab esok nye aku dah nk start keje balek. memula pergi rumah induk aku, kat padang lebar, batu kikir. dapat makan mee goreng wehhh . my peberet . gilaa tak suke . haha. bertambah tambah. dasar muka tembok, rumah orang tu lienda, ingat sikit. huhu. then, pergi rumah makngah aku pulak. kat jelai. sampai serting pulak pegi rumah membe aku, caca . sebab die buat makan2 sikit. die masak mee kari wehh. memang tak larat nak makan dahh. tapi nak jaga hati, aku makan la sikit. sedapp. pandai die masak. dah boleh jadi bini a.k.a mak orangg nieh . heheehehe

last berjalan hari sabtu , raya ke10 tak salah aku. sekarang nie raya ngn membe2 aku pulak kan. tak jauh pon, kat lui barat je. kawan kenal masa form6 duluu . and Alhamdulillah masih berkawan baik .
siap buat kek cekelet wey. haa, rajin ke dapur. laki pulak tuu. tergugat aku cenggini. haha. lepas tu, kiteorang plan nak g giant pilah. bukan untuk bershoping, tetapi untuk beraya di marry brown. sebab ada 2 orang membe yang keje kat situ. dapat makan free wey. aku order lucky plate, makkk oii, bapaknye pedas ayam tu. da la mulut aku ada mata ikan. sakettt betol. last2 tak abess. membazirrrrr. oh, btw, ada sorang membe aku terasa sebab tak ajak die beraya. bukan sengaja tak ajak. yang g raya tu pon tak plan. so sory la kawan :(

terjahhh gambo2 kat bawah nie please! :))



mak and akak aku yg 1st

tiga2 muka bajet. phui

 yang nie lagi bajett! hahaa


second raya! yeayyy
 
aku dengan kembar aku. ehh?


gwiyomi la sangat kan. mencik!


muka ada sinyummm

raya dengan member2 . hihi
 
 
*selamat hari raya untuk semua blogger!!!

No comments:

Post a Comment