Friday 27 September 2013

[Confirm Menangis] Miracle in Cell No. 7


Assalamualaikum....

hye uollsss. selamat petang! da makang ke blom weyy? aku? confirm confirm lah da makan kat rumah tadi.  balek rumah pukul 12.30 tadi, aku bukan terus g makan tau. no no no no. nak tau aku buat ape. hihi. aku tengok movie korea. seriously best giler. aku kasi 10 bintang tau. those yang dah penah tengok mesti tau keawesomeman cite tu. teruskan pembacaan untuk tau cite ape yg aku dok kepoh kepoh nak cite nie.

haaa, jeng jeng jeng. . . . . . . . . .   inilah ceritenyee...

Miracle In Cell No.7 . . 

ha, penah tengok tak? sape penah angkat tangan!! hihi. goshh, memang sedih. tadi aku tengok pon tak benti2 la air mata aku mengalir. ohh, mungkin aku pompuan kot. tu yang senang nangis kan? jawapannye tidak sama sekali. sebab membe aku lelaki pon dok nangis la tengok cite nie wey.

jalan cerite memang kuat sebab cite nie bukannye mcm drama @ movie korea yg selalu. selalunye sume cite cinta2, kapel2 kan. tapi yang nie no no no no. actually, cerita nie pasal anak dengan ayah. jap jap, aku kasitau pasal sinopsis cite nie okay..

Seorang ayah cacat mental bernama Yong Goo memiliki anak perempuan yang dinamakan Ye Seung. Suatu hari Yong Goo dikirim ke penjara atas perbuatan yang sama sekali tidak dilakukannya. Dengan bantuan teman satu selnya yang baik serta lucu, ia dapat bertemu kembali dengan putri cantiknya. Tidak hanya itu, Teman satu selnya juga berusaha membuktikan bahwa dia tidak bersalah. Dapatkah mereka membebaskannya? ataukah ia akan tetap terkena hukuman berat? Saksikan saja sendiri!

cite nie release bulan januari aritu. tapi aku baru je tau and baru je tengok. tu pon ada member yg rekomen. ha, sekarang, biaq aku pulak yg rekomen kat korang. berbaloi habiskan 127 minit depan laptop untuk tengok cite nie and rugi sape yang tak tengok. time tengok tu, terbayang ayah kite tau. tu yang buat lagi sedih. tambah2 lagi barisan pelakon yg sangat superb. 








dunno why cite nie dikategorikan dalam genre comedy. tak masuk akal langsung. ada la a few part yg lawak. tapi lagi banyak sedih kot. bawah nie ada sikit preview cite nie.



sape yang nak tengok full version punye bole tengok SINI eh. siap ada eng subtitle lagi. 

soo, enjoyy. btw, jangan lupa siapkan tisu tau. kalau tak memang basah la baju korang tu. selamat menonton! :)

*pssttt....balek nnt aku nak layan lagi sekali! hahahahaaha


5 comments:

  1. ada nampak iklan dia.. macam sedih sangat.. huhuhuhu
    btw,ada GA baru,jom join http://nooramyma.blogspot.com/2013/09/1st-giveaway-by-sheila-eiman.html

    ReplyDelete
  2. best ke..?? nak tgk juga la, kena2 lg esok dan lusa cuti.. hehehee =)

    ReplyDelete
  3. Mcm nak kena tengok je sbb budak pompuan tu macam cute sangat je.. :-)

    ReplyDelete